bertvanheiningen.reismee.nl

Van vrieskou naar zomerhitte

Als een adelaar die in glijvlucht op zijn prooi afgaat, zo landden wij in Dubai in een grote zandbak. Ik zit ouderwets weer te schrijven in een broeihok, waar het zweet weer lang mijn rug glijdt. De adapter voor stroom van de laptop ligt nog in Dubai in het hotel. Waar wij nu zijn is geen kabel voor een Asus te vinden en schrijf ik weer op deze wijze de verhalen. Hopelijk krijg ik over een paar dagen ( dat is wat de Indiërs mij vertellen en dan weet je het nooit, hierover later). In Dubai hebben wij een korte stop gemaakt, vlogen om 15.20 naar Bombay, dus even nog Dubai e.o. bezoeken. Een beeldende impressie is bij foto's geplaatst. Het doel was de ruim 800 meter hoge toren van Dubai, dit werd een teleurstelling omdat je dan een aantal dagen van te voren moet reserveren en dat had ik niet gedaan. Moesten het doen met omhoog kijken en een stijve nek krijgen om de top van het gebouw te zien. Verder naar het strand gegaan en uiteraard even naar de Mall met skibaan en ice rink. Een zeldzaam vervreemde ervaring en niet goed voor je eigen balans. Gelukkig kwamen wij net uit de vrieskou, maar het blijft een vervreemdend effect hebben. In Bombay aangekomen wachtte ons een grote verassing, de bagage van Carla was niet aangekomen en ik wist uit eerdere ervaringen wat ons te wachten stond. Een hele batterij aan mensen die in hiërarchie elkaar opvolgen in belangrijkheid. Allemaal te woord staan en uiteraard veel heel veel formulieren invullen. Toen de drukte in tijdens de avondspits, hahha hoezo spits in Nederland. Hier duwt iedereen elkaar opzij en het recht van de sterkste heerst. Het gevolg is dat iedereen dan stilstaat en niet voor elkaar weg wil gaan, het luide getoeter en de doordringende geuren blijven je dan gezelschap houden. Het NO PROBLEM was er weer en ik wist dat dat nu juist het probleem zal zijn. Volgende dag zou bagage gebracht worden en jullie vermoeden het al, inderdaad geen bagage. Eerdere ervaring doemden als grijze misflarden door mijn hoofd en gelukkig wist ik ' hou zelf de regie en laat het niet aan anderen over'. Later bleek de bagage wel op vliegveld te zijn en de vraag was waar wilt u het heen gebracht hebben. Nergens!!, wij komen het zelf halen, al koste dat ons 1 uur heen, 1 uur voor alle formaliteiten en 1 uur terug. Moesten vlucht halen naar Goa, ook dat was uiteraard no probleem en na veel omzwervingen kwamen wij nog net op tijd op het domestic vliegveld aan. Welcome to India ipv de gate to India te bezoeken, wat ons plan was. Met een opmerkelijk harde landing kwamen wij in Goa aan er daar stond onze chauffeur met bordje met onze namen te wachten. Appartement is prachtig en wij hebben de eerste dag luierend doorgebracht. Beetje zwemmen en rondtoeren op de motor. Helaas is dit voor Carla geen succes en zal ik ( met liefde) een alternatief gaan zoeken. Daar horen jullie in het volgende verhaal wel meer over. Voor nu het gaat goed met ons en wij genieten volop, ondanks of juist dankzij die totaal verschillende gebruiken en gewoonten hier in India. Carla heeft nog wel de neiging om zich druk te maken als wij om twee uur een afspraak hebben en diegene om 3 uur arriveert. Het is nu lachen en als je dit weet dan is er NO Problem!!. So far so good liefs bert en Carla

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!